Sunday, November 25, 2012

SALAM ...
MUSLIMIN \MUSLIMAT YANG DIHORMATI !

PIHAK TAMAN ISLAM ADA MENYEDIAKAN PENGAJIAN AGAMA SEBAGAIMANA BERIKUT :-

PENGAMBILAN PELAJAR BAGI SESI 2013\1434H

-ALIRAN TAHFIZ QURAN ( HUBUNGI : 019-967 7076 US MEGAT)
# berumur 10-14 tahun (lelaki sahaja)
# berminat untuk menghafal
# minda & semangat yang kuat untuk menghafal.
# BOLEH MEMBACA JAWI DENGAN BAIK
# ASRAMA , PAKAIAN DI DOBI
# YURAN YANG RENDAH (RM240 MAKAN, ASRAMA DOBI &PENGAJIAN)
-PENGAJIAN TAMABAHAN -ASAS FARDU AIN , ASAS AKADEMIK & PENGAJIAN KITAB TURATH.

- PENGAJIAN AGAMA (MENENGAH) ( HUBUNGI : 019-967 7069 US FADZLI )
# BERUMUR 13- 18 TAHUN LELAKI & PEREMPUAN
# BERMINAT
# YURAN YANG RENDAH (RM 150) MAKAN, ASRAMA & PENGAJIAN


-PENGAJIAN RENDAH ( SRI )( HUBUNGI : 013-9704702)
# BERUMUR 7-12 TAHUN
# TINGGAL DI ASRAMA @ BER-ULANG


JOM ...APA TUNGGU LAGI DAFTAR SEGERA SEBELUM TERLAMBAT...DENGAN MENGHANTAR SMS MAKLUMAT  BERIKUT:
# NAMA,
# KAD PENGENALAN,
# JANTINA,
# ALAMAT,
# UMUR
SILA HANTAR KEPADA MEREKA YANG BERKENAAN.

PENDAFTARAN PELAJAR BARU PADA 5 JANUARY 2013M\1434H-HARAP MAKLUM


6 comments:

  1. Assalamualaikum Ustaz...

    saya Ada 2 org Anak Lelaki..berusia 11 & 12 Tahun Hadapan...

    saya berniat nk hantar anak ke sana... anak saya cuma tau mengaji tp tak hafal huruf,....
    tak tahu baca jawi ustaz...
    blh ke saya hantar anak saya??
    ada perluang ke anak saya nk belajar agama kt sitow...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. bagi pendapat saya tak ada masalah, alhamdulillaha ank puan dah pandai mengaji, adik saya pom tak lancar sangat mengaji dan sekarang baru jer didaftarkan di pusat pengajian ini, moga Allah memberikan yang terbaik untuknya, Amin. dan saya juga mendoakan anak Puan. carilah ilmu agama itu sementara buluh masih boleh di lentur, nanti bila sudah keras, agar sukar untuk di bengkokkan, ditambah lagi dengan zaman remaja sekarang, pelbagai masalah yang timbul. ini sekadar pendapat dan pandangan saya. sekian.

      Delete
  2. السلام عليكم...مع التوفيق والهداية ، أمين.

    saya ingin bertanya berkenaan dengan silibus yang diajar untuk pengajian menengah agama disana. ada tak senarai lengkap apakah subjek-subjek yang akan diambil oleh pelajar menengah agama yang akan belajar disana selama mana tempoh mereka. sekian.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...

    saya ada menghantar adik saya di pusat pengajian islam. sebelum ini dimaklumkan bahawa yuran pendaftaran sebanyak RM600, tapi selepas didaftarkan terpaksa membayar lebbih kurang RM700+. jadi mungkin pihak pengurusan perlu meletakkan jumlah bayaran yang fixed dan bukannya di hari pendaftarab baru nenberitahu jumlah yang sebenar. harap kritikan ini menjadi satu penambahbaikan buat pihak pengurusan. sekian.

    ReplyDelete
  4. Asalamualaikum.. . Ustad sy IBU tungal anak 2 1prmpuan umur 15thn 1lelaki umur 7thun. Sy nak mskkan anak2 sy kat sklah pondok. Masih ade kosong lagi tak kat sklh ni?. Kami org johor. Sy krj kat spore sebagai pembersih keluar rmh 4am abis krj smpai umah 11pm. Sy xde masa nak jaga anak2 sbb sy krj 12jam.

    ReplyDelete